CYKLICZNY KONKURS NA NAJLEPSZE ZDJĘCIE MIESIĄCA – LISTOPAD 2019
1 miejsce – każdy z nas wie, że pustynia to jedno z najmniej gościnnych środowisk dla życia. Kamieniste hamady kojarzą nam się przede wszystkim z surowością, wysoką temperaturą i brakiem roślinności. Jedno samotne drzewo na tle tego jałowego krajobrazu jest więc czymś niezwykłym, wręcz magicznym, które przyciąga wzrok na dłużej. To piękne świadectwo życia, które w zagadkowy sposób uniknęło zagłady, jest niczym drogowskaz dla podróżników, który daje nadzieję na chwilę wytchnienia. Dziękujemy za przesłanie tego zdjęcia i gratulujemy wygranej!
2 miejsce – wykonanie dobrego portretu to nie lada wyzwanie, dlatego szczerze doceniamy wysiłki autora ujęcia, któremu wyszło to znakomicie. Patrząc na zdjęcie, można odnieść wrażenie, że fotografowana osoba czuje się dobrze i swobodnie. Dzięki temu, że zdjęcie jest ostre, nieporuszone i jednocześnie nie ma elementów w tle, można całą uwagę poświęcić detalom twarzy bohaterki. Gratulujemy ujęcia!
3 miejsce – konie to piękne, majestatyczne zwierzęta, utożsamiane głównie z siłą i wolnością. Na tym ujęciu jednak koń przede wszystkim prezentuje się jako przyjaciel człowieka. Między spokojnym, oswojonym zwierzęciem a kobietą widać niezwykłą więź. Zdjęcie inspiruje naszą wyobraźnię, kieruje myślenie ku sferze metafizycznej, daje wrażenie obcowania z czymś magicznym, nie z tego świata, ale na wskroś dobrym.
4 miejsce – dobre miejsce, czas, stylizacja i poza bohaterki ujęcia – wszystko na tym ujęciu pasuje do siebie jak w dziecięcej układance. Trudno więc nie zachwycić się tą fotografią. Niczym kadr rodem z filmu fantasy, wciąga, intryguje i wytwarza atmosferę wyczekiwania, co dalej się wydarzy.
5 miejsce – najlepsze zdjęcia to te, które opowiadają prawdziwą historię i tak jest w przypadku tego ujęcia. Z pełnej skupienia twarzy starszej kobiety, która niejedno już przeżyła, biją prawdziwe emocje. Nie ma żadnego udawania – jest tylko szczerość. Ujęcie chwyta za serce i wprawia w zadumę. Umiejętnie dobrana kolorystyka dodatkowo nadaje właściwy kierunek interpretacji ujęcia.