Porady

Fitnessowe selfie - jak robić świetne zdjęcia w czasie ćwiczeń




Fitnessowe selfie - jak robić świetne zdjęcia w czasie ćwiczeń

Uwielbiamy dokumentować na zdjęciach to, co sprawia nam radość lub jest dla nas ważne. Dla wielu z nas sport, czy jest nim bieganie czy podnoszenie ciężarów na siłowni, staje się okazją do upamiętnienia świetnie spędzonego czasu. W końcu dlaczego nie mamy się pochwalić czymś, na co pracowaliśmy ciężko przez tyle czasu? Jak jednak zrobić świetne zdjęcia smartfonem lub cyfrówką, by pokazać mięśnie i szczupłą, wysportowaną sylwetkę?

Udana „fit fotka” w domu

Określenie „fitnessowe selfie” może oznaczać bardzo wiele różnorodnych ujęć, wykonywanych w odmiennych sytuacjach. Ten rodzaj fotografii nie jest wyłącznie domeną kobiet, gdyż panowie niejednokrotnie chwalą się swoją wspaniałą rzeźbą np. na siłowni. Jeśli udało wam się zapracować na ciało, którym chętnie pochwalili byście się przed znajomymi, musicie wiedzieć, jak wydobyć wszystkie atuty sylwetki na zdjęciu!

Zacznijmy od ubrania. Musi być ono dopasowane do ciała, by podkreślić wyjątkowe kształty czy rzeźbę mięśni. Zbyt ciasna lub zbyt luźna odzież nie wywoła efektu „wow”. Weźmy pod uwagę nie tylko krój, ale również kolor odzieży. Powinna odróżniać się ona od barwy naszej skóry – często im większy kontrast, tym lepiej wypadamy na zdjęciu. Nie popadajmy jednak w przesadę – proste, czarne ubrania kontrastujące z białą, nieopaloną skórą, nie przyciągają tak bardzo uwagi jak np. niebieskie, jaskrawe wzory. Ilość ubrań zależy od naszego stosunku do zdjęć. Jedni z nas będą dobrze czuli się pozując w bieliźnie czy w stroju kąpielowym, a inni wolą zakryć główne części ciała, pokazując wyłącznie ogólny, fitnessowy zarys sylwetki. Istotny jest zawsze brzuch, który wywołuje najwięcej emocji wśród osób starających się zapracować na piękne ciało.

Tło możemy dopasować do własnych upodobań. Jeśli lubimy fotografię studyjną i dysponujemy niedrogim oświetleniem czy tłem, możemy poeksperymentować i stworzyć fajną stylizację podkreślającą np. nasze mięśnie (o tym jak je wydobyć na fotografii już za moment). Nic się jednak nie stanie, jeśli wykonamy zdjęcie na tle naszego salonu, kuchni czy po prostu na siłowni, czy nawet w szatni, pijąc świeży koktajl owocowy. Wiele kobiet i mężczyzn uprawiających sporty wykonuje fitnessowe selfie dosłownie wszędzie, gdzie mają na to ochotę.

Zawsze zwracajcie szczególną uwagę na prawidłową perspektywę i przemyślane kadrowanie. Aparat fotograficzny czy smartfon powinny być ustawione poniżej linii naszego wzroku, by nie przekłamywać proporcji. Zdjęcia robione z góry sprawią, że ramiona będą wydawały się bardzo szerokie, a reszta ciała nienaturalnie wąska i mała, a fotografie z dołu wręcz odwrotnie. Wracając do kadrowania, najpopularniejsze są fitnessowe zdjęcia w stylu amerykańskim (od kolan w górę) oraz ujęcie całej sylwetki w pionie czy w poziomie.

Nie zapominajcie o sile pozowania! Napinanie mięśni to podstawa. Jeśli chcecie wyglądać szczuplej, najlepiej róbcie zdjęcia o poranku, gdy wasz żołądek nie jest wypełniony jedzeniem. W przypadku mężczyzn często wystarczy odpowiednie naprężenie ramion i napięcie brzucha, by wyjść naprawdę świetnie. Kobiety powinny stać wyprostowane, pamiętając o prawidłowej postawie – wypięta lekko pierś i pośladki, które w ten sposób nabiorą okrąglejszych kształtów. Można ustawiać się wprost, od tyłu lub lekko z boku – w zależności od tego, którą częścią ciała chcemy się pochwalić. Jeśli nie wierzycie w siłę dobrej pozy, sprawdźcie profile społecznościowe znanych osób związanych ze światem fitnessu – pokazywały one zdjęcia wykonywane w odstępie 30 sekund udowadniając, że znaczenie ma tylko dobre ustawienie się przed obiektywem.

Jak robić zdjęcia przed i po – metamorfoza fitnessowa

Zdjęcia „przed i po” nie są niczym innym, jak pokazaniem efektów ćwiczeń lub/i diety, które potrafią wyrzeźbić ciało. Takie fotografie są często publikowane na Instagram’ie, Facebook’u czy na innych portalach, na których mają po prostu zbierać lajki. Jak zatem zrobić idealne zdjęcie, które pokaże efekty waszych treningów i będzie wyglądało na autentyczne?

Przede wszystkim nie wykonujcie zdjęcia w lustrze. Odbicie często bywa zniekształcone, zaburza proporcje sylwetki oraz sprawia, że autentyczność metamorfozy ciała jest poddawana pod wątpliwość. Najlepiej zrobić zdjęcie aparatem cyfrowym ustawionym na statywie. Oczywiście jeśli nie macie takiej możliwości, możecie również wykorzystać lustro, jednak pamiętajcie o tym, że efekt może nie być zadowalający.

Ustawcie się na jednolitym tle z równo padającym światłem. Ważne jest to, żeby każde ze zdjęć pokazujących postępy w poprawie sylwetki było takie same. Fotografie muszą być również wyraźne, dlatego zrezygnujcie z artystycznych efektów, takich jak winiety czy rozmycia tła. Jeśli pokazujecie metamorfozę pod kątem wagi, kąt padania światła jest nieistotny. Jeśli zmiany są subtelniejsze i nie widać ich gołym okiem, wykorzystajcie boczne światło, które uwidoczni rzeźbę mięśni.

Ubranie powinno być wyraziste, dopasowane do sylwetki. Oczywiście pokazując metamorfozę możecie wykorzystać nieco za ciasną odzież, która z czasem staje się idealnie skrojona na wasze wyrzeźbione ciało. Jeśli jednak tłuszcz na brzuchu nie znika i wciąż wylewa się z ubrania, przemyślcie zmianę ubrania na bardziej luźne. Pokazując efekty metamorfozy dobrze pozować w tej samej odzieży, podnosząc aspekt autentyczności. Poza przygotowaniem ciała, nie zapominajcie również o włosach czy makijażu! Zarówno mężczyźni jak i kobiety wypadają lepiej, jeśli mają zadbaną fryzurę czy make-up (w przypadku pań).

Jak podkreślić mięśnie na zdjęciu

Fitnessowe zdjęcia robimy także często na siłowni, gdy chcemy pochwalić się swoimi mięśniami. Niektórzy z nas wykonują nawet małe sesje fotograficzne, do których będzie przydatne niedrogie domowe studio fotograficzne, o którym pisaliśmy wcześniej. Podkreślenie rzeźby ciała to jednak nie lada wyzwanie!

Mięśnie uwidaczniają się najbardziej przy odpowiednim świetle. To ono potrafi wydobyć każdą fakturę czy kształt. Najbardziej spektakularne efekty da ciemne tło i światło o średnim natężeniu, padające na sylwetkę z boku. Jeśli wykonujemy zdjęcia fitnessowe samodzielnie, musimy obracać się pod różnym kątem, by znaleźć taki, w którym najlepiej prezentują się nasze mięśnie.

Drugim trickiem jest zastosowanie oliwki lub wody. To dzięki nim stworzymy efekt, dzięki któremu ciało dosłownie lśni od potu. Taka stylizacja również zwraca większą uwagę na mięśnie, jednak może wyglądać nienaturalnie, w zależności od tła, pozy czy ogólnego zamysłu zdjęcia. Jeśli chcecie podkreślić rzeźbę, a wypaść naturalnie, zastosujcie spryskiwacz ze zwykłą wodą.

W przypadku zdjęć skupiających się na rzeźbie ciała, twarz modela to sprawa drugorzędna. Dlatego dobrze sprawdzą się ujęcia ze spuszczoną głową, odwróconą w bok lub naturalne, ze wzrokiem patrzącym obok obiektywu.

Odnośnie samych ustawień aparatu, powinniśmy dobrać ISO na poziomie 200-400. Przysłona musi być ustawiona na minimum f/10, ponieważ bardziej wiarygodnie wypadają ostre zdjęcia (na wszystkich planach). Czas naświetlania może być bardzo krótki, szczególnie jeśli korzystamy ze statywu – rzędu 1/125 s.

Zdjęcia sportowe – jak ustawić aparat do zdjęć w ruchu

Zdjęcia w ruchu wymagają innego podejścia i lepszego sprzętu. Raczej nie uda nam się wykonać wysokiej jakości fotografii z biegania, z której zamówimy odbitki zdjęć, zwykłym smartfonem. Oczywiście istnieją modele z wyjątkową optyką, ale są to raczej wyjątki i jeśli zależy nam na wyjątkowej jakości, zabierzmy ze sobą cyfrówkę lub lustrzankę.

Zdjęcia w ruchu wymagają przede wszystkim statywu. Zanim ustawimy w aparacie ISO czy czas przesłony, musimy zaplanować także kadr. Gdy wiemy, co będzie działo się na zdjęciu, możemy przejść do kluczowych ustawień.

Fotografując np. sprint, musimy maksymalnie skrócić czas otwarcia migawki i ustawić go np. na 1/1000 s. Pomoże to zatrzymać rozgrywającą się akcję. Jeśli zależy nam na wyraźnym tle, a rozmytej sylwetce, ustawmy czas na 1/500 s lub 1/200 s.

Przysłona powinna być dostosowana do tego, czy chcemy uzyskać wyraźne zdjęcie czy z rozmytym tłem. W pierwszym przypadku zwiększy wartość do np. f/11, a w przeciwnym ustawmy najmniejsze wartości obsługiwane przez nasz aparat – f/3.5 lub f/2.8.

Pozostałe parametry powinniśmy dopasować do przysłony i czasu otwarcia migawki. Zrobienie dobrych zdjęć ułatwi nam szybki autofocus i włączona stabilizacja obrazu. Nie zapominajmy o tym, że podnoszenie ISO rozjaśni zdjęcie, ale spowoduje pojawienie się szumów, tzw. ziarna.

O czym jeszcze pamiętać robiąc fitnessowe selfie

Robienie zdjęć na siłowni może (chociaż nie musi) spotkać się z dezaprobatą pozostałych ćwiczących osób. Z tego powodu lepiej ustawić się w taki sposób, by ująć w tle sprzęt, zamiast ludzi. Zdjęcia na siłowni powinny być wykonane w miarę szybko, ponieważ przedłużająca się sesja może zakłócać spokój innym ćwiczącym.

Uprawiając sport, często trudno o profesjonalny sprzęt i statyw, dlatego poćwiczcie wykonywanie dobrych zdjęć za pomocą smartfona i sprawdźcie czy znacie wszystkie jego możliwości. Wybrane modele mają opcję zdjęć HDR, filtry podkreślające piękno czy nawet możliwość zdalnych ustawień. Im lepiej się w tym orientujemy, tym lepsze wyjdą nam zdjęcia.

Weźcie pod uwagę nie tylko swoje ciało, ale również dynamikę. Często zbliżenie na sprzęt do ćwiczeń, na asfalt, po którym biegniecie, czy na kawałek umięśnionego ciała daje lepsze efekty wizualne niż zwykłe zdjęcie całej sylwetki. Fotografowanie w czasie ćwiczeń wymaga wyczucia i wiedzy o tym, co naprawdę chcecie osiągnąć. Niektóre z ujęć mają po prostu dobrze dokumentować wasze postępy, a inne być świetnym pomysłem na nowy FotoKubek dla męża czy dla żony.

Nie zniechęcajcie się, jeśli nie umiecie zrobić idealnego zdjęcia za pierwszym razem. Osoba, która ćwiczy, wcale nie powinna wyglądać tak, jakby szła prosto na sesję zdjęciową. Krople potu, dynamiczna poza czy nawet zmęczona mina są kluczem do autentyczności. A czy nie o nią właśnie chodzi?

Fitnessowy świat zdjęć

Zdjęcia w czasie uprawiania fitnessu, ćwiczeń na siłowni czy biegania mogą, ale nie muszą być naszą codzienną zmorą. Jak zrobić idealne ujęcia, które nadawałyby się do wywołania w dobrym fotolabie cyfrowym i umieszczenia w albumie? Odpowiedź jest prosta! Poćwiczcie ze swoim smartfonem czy aparatem i skupcie się na detalach – dopiero one zebrane w całość, tworzą doskonałe zdjęcie pokazujące waszą motywację i miłość do sportu.

Lubicie robić sobie zdjęcia w czasie ćwiczeń lub chwalić się swoją sylwetką, czy wolicie podziwiać inne wysportowane osoby?

PODOBAŁ CI SIĘ TEN ARTYKUŁ?

Więcej tego typu treści możesz otrzymywać jako pierwszy, wystarczy się zapisać, akceptując tym samym regulamin i politykę prywatności

Możesz wypisać się z subskrybcji w dowolnym momencie klikając w odpowiedni link znajdujący się w wiadomości email.
Cennik
Odbitki, Zdjęcia XXL,
FotoObrazy, FotoPrezenty,
Kalendarze...
Dostawa od 0,00 zł
Jedynie u nas tysiące
Punktów Odbioru w całej Polsce.
Wywoływanie zdjęć
Foto4u.pl to wywołanie odbitek ze zdjęć najtaniej w Internecie.
Promocje
Teraz odbitki zamówisz taniej do
Firma Foto4u wykona dla Ciebie najlepsze odbitki cyfrowe zdjęć, Foto Prezenty, Zdjęcia XXL, FotoObrazy na płótnie i Kalendarze. Zamówione przez Internet produkty dostarczamy w 24h do kilku tysięcy Punktów Odbioru w Polsce, m.in:
Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Lublin, Poznań, Łódź, Katowice, Szczecin.
Dążymy do tego aby wykonywane przez nas fotousługi były w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.
Wywoływanie zdjęć odbywa się z wykorzystaniem materiałów firmy KODAK.
Copyright © 2009-2017 Foto4u. All rights reserved.