☺
Jak zamówić zdjęcia lub inny fotoprodukt na Foto4U?
Aby złożyć zamówienie w fotolabie Foto4U należy zarejestrować się na stronie i wybrać interesujący nas produkt. Ze szczegółowym procesem zamawiania można zapoznać się w
Pomocy.
Jak założyć własne bezpłatne konto na Foto4u?
Należy zarejestrować się na stronie tak jak pokazano w
Pomocy.
Jak zmienić swoje dane na koncie?
Po zalogowaniu należy przejść do procesu zamawiania, w którym istnieje możliwość zmiany swoich danych. Więcej informacji w
Pomocy.
Jak mogę usunąć swoje konto?
W serwisie Foto4U nie ma bezpośredniej możliwości usunięcia swojego konta. Można jednak zwrócić się z taką prośbą za pomocą e-maila, pisząc na adres
biuro@foto4u.pl
Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła lub loginu do logowania w serwisie?
Należy skorzystać z opcji przypominania hasła. Więcej informacji dostępnych w
Pomocy
Jakie są ceny oraz sposoby dostawy?
Aktualne ceny oraz sposoby dostawy można sprawdzić na podstronie
cennika dostaw
Skąd będę wiedzieć, że paczka została dostarczona do punktu odbioru?
Po dostarczeniu paczki do punktu odbioru zostanie wysłana wiadomość e-mail lub/i powiadomienie sms, zapraszające po odbiór zamówienia.
Co mam zrobić, jeśli kurier nie zastał mnie w domu?
Jeśli kurier nie zastał nikogo w domu, prawdopodobnie będzie próbował skontaktować się telefonicznie, by ustalić inną datę dostarczenia przesyłki. Jeśli ponowna próba zakończy się niepowodzeniem, paczka trafi do najbliższego oddziału, skąd należy ją niezwłocznie odebrać.
Od jakiej kwoty zamówienia przesyłka jest darmowa?
W fotolabie Foto4U nie ma ustalonej wartości, przy której obowiązuje darmowa przesyłka. Przy większych zamówieniach i indywidualnych wycenach jest ona jednak możliwa.
Czy mogę odebrać osobiście swoje zamówienie?
Zamówienie można odebrać osobiście w jednym z punktów kolektorskich dostępnych w całej Polsce. Ich rozmieszczenie można sprawdzić na
podstronie.
Jak długo trwa realizacja zamówienia?
Czas realizacji zamówienia jest uzależniony od jego wielkości oraz rodzajów zamówionych produktów. Orientacyjne terminy realizacji zamówień można sprawdzić na
podstronie.
Czy da się przyspieszyć czas realizacji zamówienia?
Nie jesteśmy w stanie przyspieszyć terminu realizacji zamówienia, gdyż jest to zależne od bardzo wielu czynników.
Gdzie mogę sprawdzić aktualny status zamówienia?
Zmiany w statusie zamówienia wysyłane są w formie powiadomień e-mail.
Gdzie mogę sprawdzić szczegóły złożonego przeze mnie zamówienia?
Nie ma możliwości sprawdzenia szczegółów złożonego zamówienia samemu. Po napisaniu e-maila w tej sprawie na adres
biuro@foto4u.pl prześlemy informację o zamówieniu znajdującą się na koncie klienta w naszym systemie wewnętrznym.
Do kiedy i jak mogę anulować zamówienie?
Użytkownik ma prawo w czasie 1 godziny od momentu złożenia zlecenia anulować zamówienie, jeśli realizacja nie została jeszcze rozpoczęta, wysyłając e-mail na adres
anulowanie@foto4u.pl za potwierdzeniem odbioru, z informacją zawierającą numer zamówienia, które ma zostać anulowane. Może to zrobić także telefonicznie (600 089 340). Po w/w czasie anulowanie zamówienia jest niemożliwe z uwagi na charakter świadczonej usługi.
Jakie są dostępne formy płatności?
Dostępne są następujące formy płatności:
- - za pomocą eCard, systemu szybkiej płatności przelewem lub kartą płatniczą,
- - przelewem,
- - gotówką, w przypadku odbioru zamówienia w wybranym Punkcie Odbioru, przy odbiorze przesyłki za pobraniem.
Czy mogę liczyć na bardziej atrakcyjną cenę w przypadku złożenia większego zamówienia?
Tak. Ceny są bardziej atrakcyjne w przypadku większych zamówień. Dokładne kwoty można sprawdzić na
podstronie.
Czy mogę złożyć zamówienie w inny sposób niż przez Internet?
Zamówienia można składać również wysyłając nośnik z danymi (pen drive, płyta DVD itp.) na nasz adres dostępny na
stronie i kontaktując się z nami telefonicznie pod numerem tel. 600 089 340 lub e-mailowo.
Czy mogę złożyć zamówienie z dostawą na zagraniczny adres?
Niestety nie istnieje taka możliwość.
Dlaczego nie mogę złożyć zamówienia korzystając z urządzenia mobilnego?
Ponieważ pełne funkcjonalności są dostępne wyłącznie w wersji desktopowej.
☛
Pytania odnośnie zamawiania
Jak przesłać zdjęcia do Albumu na moim koncie za pomocą uploader-a?
Po zalogowaniu się na swoje konto należy utworzyć nowy Album nadając mu nazwę i wybrać opcję "Wybierz zdjęcia do albumu". Więcej informacji o zamawianiu produktów można znaleźć w
Pomocy.
Co mam zrobić, jeśli nie mogę przesłać (uploadować) zdjęć do swojego albumu?
Należy postarać się odciążyć łącze internetowe z innych obciążeń (urządzenia i programy korzystające z połączenia, powodujące spowolnienie ładowania zdjęć) gdyż przyczyną może być zbyt wolne połączenie sieciowe. Jeśli nadal pojawiają się problemy z przesłaniem zdjęć, być może mają one zbyt duży rozmiar. W razie wystąpienia dalszych problemów warto skontaktować się z nami e-mailowo. Przyczyną nie przesyłania się zdjęć może też być zainstalowanej w przeglądarce wtyczki Adobe Flash. Można ją pobrać
tutaj.
Można też spróbować załadować zdjęcia za pomocą poczty elektronicznej i przesłać je na nasz adres.
Jak stworzyć nowy album?
Po zalogowaniu na swoje konto należy wybrać "Dodaj zdjęcia do albumów". Pojawi się wtedy okienko, w którym można wpisać nazwę nowego albumu.
Jak zmienić nazwę wybranego albumu lub zdjęcia?
W "Zamawianiu odbitek" należy w lewym panelu wybrać "Listę albumów", a następnie w wybranym przez siebie albumie zaznaczyć ikonę ołówka z kartką. Podświetli się pole do zmiany nazwy, w które wystarczy wpisać nową nazwę albumu.
Jak przenieść zdjęcia do innego albumu?
Po wejściu do wybranego albumu na dole pojawi się opcja "przenieś do innego albumu".
Jak dodać zdjęcia do zamówienia?
Aby dodać zdjęcia do zamówienia należy, będąc zalogowanym, wejść do menu "Zamawianie Odbitek" , wejść do wybranego Albumu i zaznaczyć zdjęcia, które zamierza się zamówić. Można skorzystać z opcji "zaznacz wszystkie". Następnie należy kliknąć w przycisk "DODAJ ZAZNACZONE ZDJĘCIA DO ZAMÓWIENIA". Następny krok przeniesie nas do koszyka. Do zamówienia można też dodawać całe Albumy ze zdjęciami.
Po złożeniu zamówienia nie ma już możliwości dodawania zdjęć do tego zamówienia, należy złożyć nowe zamówienie.
Jak usuwać albumy i/lub zdjęcia?
Zdjęcia oraz album można usunąć po zalogowaniu. By usunąć album W "zamawianiu odbitek" należy najechać na wybrany folder i wybrać czerwony krzyżyk pojawiający się w prawym górnym rogu. By usunąć zdjęcia należy przejść do albumu i na tej samej zasadzie wybrać pojawiający się znak w górnym rogu. Można również zaznaczyć kilka zdjęć i wybrać na dole opcję "usuń".
Jak przesłać zdjęcia do bieżącego albumu?
Należy, będąc w danym Albumie, wybrać opcję "dodaj więcej zdjęć do albumu".
Czy można edytować zdjęcia w albumie?
Nie można edytować zdjęć w albumie. Edycja pojedynczych zdjęć jest możliwa w przypadku zamawiania FotoObrazów czy FotoPrezentów.
Jak mogę wybrać lub wyłączyć opcję Ręcznej korekty zdjęć?
Po zatwierdzeniu zamówienia w koszyku i przejściu dalej, pojawi się zapytanie o Ręczną Korekcję Zdjęć. By wybrać lub wyłączyć tą opcję należy kliknąć i w ten sposób zaznaczyć lub odznaczyć "Wybieram Ręczną Korekcję Zdjęć".
Jak zmienić rodzaj zamawianych odbitek z linii Premium na Standard?
W trakcie składania zamówienia po przejściu do koszyka pojawi się lista zamawianych odbitek. U samej góry można wybrać linię Premium lub Standard zaznaczając odpowiednio "Kodak Premium" lub "Standard".
Jak upiększyć zdjęcia dodawane w czasie zamawiania FotoPrezentów?
Najpierw należy zaznaczyć odpowiedni FotoPrezent wybierając opcję obok grafiki "stwórz fotoprezent". Na panelu z lewej strony pojawi się możliwość edycji zdjęć, dzięki której zmienimy orientację czy kolory zdjęcia. Poniżej możemy rozwinąć także kategorię Ramki - aby zobaczyć efekt należy przeciągnąć wybraną grafikę na zdjęcie.
Co mam zrobić jeśli odrzuciło płatność elektroniczną eCard?
Jeśli płatność eCard została odrzucenia z jakichkolwiek powodów, można wykonać przelew bankowy na nasz rachunek, podając w tytule numer zamówienia. Numer rachunku bankowego można znaleźć na
stronie
Jak długo przechowywane są zdjęcia na serwerze w Albumie, jeśli nie chcę od razu składać zamówienia?
Wszystkie zdjęcia przechowywane są na serwerze przez okres 14 dni od daty ostatniej modyfikacji w albumach. Zdjęcia wybrane do zamówienia, są automatycznie usuwane z albumów po jego złożeniu.
Czy zdjęcia, które zostały przesłane do mojego albumu na serwer mogę pobrać z powrotem na mój komputer?
Niestety nie ma takiej możliwości.
Czy da się ponownie zamówić zrealizowany wcześniej projekt?
Zdjęcia wybrane do zamówienia są automatycznie usuwane z albumów po jego złożeniu. Aby zrealizować ten sam projekt należy skontaktować się z nami e-mailowo pisząc na adres
biuro@foto4u.pl
Co jeśli nie otrzymuję maila z potwierdzeniem złożonego zamówienia?
Należy sprawdzić na poczcie folder "SPAM" gdyż wiadomość mogła do niego przypadkowo trafić. Można też skontaktować się z nami, aby potwierdzić, czy zamówienie do nas dotarło.
✓
Pytania odnośnie produktów
Jaka jest maksymalna wielkość pliku, który mogę wgrać?
Maksymalna wielkość pliku, który można przesłać na nasz serwer to 128 MB. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że duża liczba zdjęć o znacznej wielkości pliku będzie dłużej przesyłała się na serwer. Jednorazowo można wybrać i przesłać 800 MB (łączny limit przesyłanych plików) ale czynność tę można powtarzać wielokrotnie i w ten sposób przesłać na serwer do Albumu nawet kilka tysięcy zdjęć.
Jakie formaty graficzne plików są akceptowane?
Można wgrywać pliki w formatach: JPG, PNG lub BMP.
Na jakim papierze są drukowane odbitki fotograficzne? Czym różni się papier Premium od Standard?
Papier Premium i Standard różnią się między sobą jakością wykonanych odbitek. Wszystkie różnice pomiędzy obiema opcjami można znaleźć na
podstronie
Jaką rozdzielczość powinno mieć zdjęcie, by zapewnić sobie dobrą jakość wydruku?
Dobra jakość wydruku zależy od wielu czynników, w tym od wybranej przez nas wielkości odbitek czy FotoObrazu. Szczegółowe informacje na temat odpowiedniej rozdzielczości zdjęć można znaleźć w
Pomocy
Na czym polega Ręczna Korekcja Zdjęć?
Wybierając opcję Ręcznej Korekcji Zdjęć uzyskujemy gwarancję, że wszystkie zamawiane zdjęcia będą sprawdzone i ręcznie poprawione przez profesjonalnego grafika, dzięki czemu uzyskany zostanie efekt równo naświetlonych (wydrukowanych) fotografii o poprawnej kolorystyce i jasności. Zakres możliwej poprawy jakości zdjęć zależny jest od jakości przesłanych do nas plików.
Dlaczego moje zdjęcia są przycięte lub posiadają białe brzegi?
Może tak się stać, jeśli zdjęcie nie jest odpowiednio dopasowane do wybranego formatu odbitki. Należy upewnić się, że proporcje posiadanego zdjęcia odpowiadają wybranemu formatowi odbitki. Więcej informacji można znaleźć w
Pomocy
W jakich rozdzielczościach dodawać pliki do FotoPrezentów i FotoObrazów?
Każdy FotoPrezent i FotoObraz ma swoje własne preferowane rozdzielczości. Można je sprawdzić wybierając opcję "szczegóły". Wśród informacji pojawi się zapis dotyczący minimalnej rozdzielczości pliku.
W jaki sposób myć FotoKubki?
FotoKubki należy myć wyłącznie ręcznie, gdyż mycie w zmywarce może z czasem lub nawet przy pierwszym myciu uszkodzić nadruk.
Jak prać maskotki, poduszki, śliniaczki i T-Shirty ze zdjęciem?
FotoPrezenty tekstylne z nadrukiem można prać w pralce w temperaturze 30 stopni C.
W jaki sposób powstają FotoObrazy na płótnie?
Dostarczone zdjęcia są drukowane na wysokiej jakości płótnie fotograficznym, które jest następnie naciągane na drewnianą, sosnową ramę. FotoObraz jest mocowany w taki sposób, by nadruk był widoczny również na bokach, stanowiąc naturalne przedłużenie zdjęcia.
Co oznacza, że FotoObraz zostanie wykonany z białymi bokami?
Oznacza to, że zdjęcie wybrane do nadruku będzie widoczne tylko na głównej, frontowej części FotoObrazu - boki pozostaną niezadrukowane. Taka opcja możliwa jest jedynie po e-mailowym lub telefonicznym kontakcie z nami.
Czy serwis posiada gotową galerię FotoObrazów, które można zamówić w dowolnym rozmiarze?
Aktualnie można skorzystać z galerii FotoObrazów publikowanych każdego miesiąca w Poradach - Najlepsze FotoObrazy. Niedługo pojawi się również możliwość zamawiania FotoObrazów z banku zdjęć.
✍
W jaki sposób mogę zgłosić reklamację?
W przypadku ewentualnych reklamacji należy skontaktować się z naszym laboratorium telefonicznie (600 089 340 pn-pt 7:00-16:00) lub za pośrednictwem e-mail
reklamacje@foto4u.pl bądź listownie.
Ile czasu mam na zgłoszenie reklamacji?
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu dwóch lat od daty wydania mu Produktu, o ile w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym stwierdził niezgodności dostarczonego Produktu z umową, zawiadomi foto4u.pl o stwierdzonej niezgodności. Reklamacja jest rozpatrywana w terminie do 14 dni od jej przyjęcia.
Czy mogę zwrócić zamówienie, jeśli nie spełnia moich oczekiwań?
Tak, ale tylko w przypadku, gdy został zamówiony gotowy produkt. W przypadku zamówień realizowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb nie ma możliwości zwrotu zrealizowanego zamówienia. Szczegóły opisano w
Regulaminie fotolabu.
Jakie warunki musi spełniać reklamacja?
Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest dokładny opis zastrzeżeń wobec zrealizowanej usługi. Konieczne jest wówczas odesłanie reklamowanych zdjęć, Foto Prezentów, Foto Obrazów, Kalendarzy itp. na własny koszt przesyłką pocztową na adres naszej siedziby, wraz z dowodem zakupu lub bezpłatnie poprzez Punkt Odbioru, w którym zamówienie zostało uprzednio odebrane.
Do których produktów mogę zgłosić reklamację?
Produkty sprzedawane przez serwis foto4u.pl mogą być objęte gwarancją producenta. Sprzedawca nie udziela gwarancji na jakiekolwiek produkty. Klient może skorzystać z udzielonej przez producenta lub dystrybutora gwarancji i reklamować produkt u gwaranta (bezpośrednio lub poprzez pośrednictwo Sprzedawcy).
Co dzieje się w przypadku przyjęcia reklamacji?
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zostaną podjęte kroki mające na celu poprawne wykonanie usługi lub zwrot poniesionych kosztów.